Wednesday, March 31, 2010

Assalamualaikum...
Alhamdulillah Allah masih memberi kesempatan buat diri ini bernafas di atas muka bumi ini!!!
Lama rasanya aku tak menulis...mungkin tiada idea atau paling tepat kemudahan yang ada di sini tak mengizinkan aku untuk selalu update blog ni...tapi Alhamdulillah, Allah permudahkan setiap jalan yang dilalui hambaNya jika kita ikhlas dan diniatkan untuk kebaikan..petang tadi dengan rasa 'semangatnya' aku pun pergi ke Celcom Centre untuk subscribe broadband ni...
harapan aku lagi banyak manfaat & ilmu yang akan dapat aku perolehi dengan adanya broadband ni..so, dah xpayah la aku ke basement flat yang menakutkan semata-mata untuk ke cc...
Sedar atau tak dah berada di penghujung bulan Mac, bermakna dah suku tahun berlalu...Pengakhiran bulan Mac yang bagiku cukup bermakna...pelbagai peristiwa berlaku dan paling penting aku di 'confirmed'kan jawatan genap 6 bulan aku bekerja diPenang ni, Alhamdulillah!!!
kadangkala aku tertanya sendiri kenapa la aku di campak ke 'pulau' ini?? Keseorangan, x berteman..pernah aku seperti berputus asa dengan keadaan macam ni...rasa macam nak berhenti kerja pun ada..tapi nasib baik kesabaran & ketabahan memungkinkan aku terus berada disini...Allah itu Maha Kaya...memberi sesuatu pasti ada sebab dan terselit pelbagai hikmahnya...
Secara jujur di sinilah, setelah aku duduk di 'pulau' ini aku belajar tentang 'sesuatu'...menghargai betapa bernilainya seorang sahabat...seburuk mana kelakuan dan sikapnya, dia tetap sahabat kita, yang pasti dia adalah cerminan diri kita...buat sahabat2ku, terima kasih kerana sudi menjadi sahabatku dan sabar melayani kerenahku!!! KAU SAHABAT KAU TEMAN

No comments: